حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

۰۹۲۸۵۵۱۰۹۱۲

با ما در تماس باشـید

پایه پرچم چیست؟

زمان مطالعه3 دقیقه

تاریخ انتشار : 19 شهریور 1402تعداد بازدید : 17نویسنده : دسته بندی : وبلاگ
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

پایه پرچم مرتفع یا دکل پرچم یا برج پرچم که یک سازه فلزی چندوجهی گالوانیزه گرم است که جهت برافراشتن پرچم های با ابعاد بسیار بزرگ در مناطق باز که دارای چشم انداز وسیعی باشد به کار می رود ، از نظر کاربردی هم خانواده پایه پرچم شهری است . اما از نظر سازه و تولید بسیار به سازه های برج نوری شباهت دارد . تولید این نوع از پایه پرچم ها با توجه به بلندی و ارتفاعی که دارد ،امری بسیار تخصصی و حساس است و بر اساس محاسبات علمی و دقیق به همراه تجهیزات مدرن و دانش تخصصی این حیطه انجام می پذیرد. نمایی که این محصول ایجاد می کتد ، ضمن زیبا سازی محیط ، عظمت و سر بلندی پرچم عزیز کشورمان را یادآور می شود و یکی از المانهای بسیار چشم نواز و زیباست که از دوام بالایی هم برخوردار است .

پایه پرچم چیست؟

مبنای ارتفاع برج پرچم

•    وسعت دید و شعاع دایره ای که انتظار می رود پرچم دیده شود
•    وضعیت جغرافیایی محل مورد نظر
•    میزان باد منطقه و نیروهای وارده خارجی
•    نوع خاک منطقه
پرچم‌های تولیدی به وسیله پایه یا میله به نمایش در می‌آیند. پایه‌هایی که برای برافراشتن پرچم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، با توجه به مکان مورد استفاده، به طور کلی دارای دو مدل‌ تشریفاتی و یا رومیزی می‌باشند.

انواع میله و  پایه پرچم استیل

پایه های استیل بسته به نوع پایه میتواند متفاوت باشند . برخی پایه ها سنگی هستند و تنها میله و استوانه آن میتواند از میلگرد یا لوله استیل باشد . نوع دیگر پایه پرچم های استیل هم  در قسمت نشیمن و هم استوانه فلزی میباشد  و توسط اتصالات مخصوص به هم نصب میشوند . از بهترین های پایه پرچم عبارتند از :
•    پایه پرچم پنجه شیری
•    پایه پرچم تریفاتی خورشیدی
•    پایه پرچم پایه سنگی

پایه پرچم چیست؟

پایه پرچم اهتزاز

پایه پرچم های اهتزاز مخصوص پرچم ها برافراشته در مناسبت های مختلف هستند. این پرچم از ورق گالوانیزه با ضخامت بالا ساخته شده اند به طوری که در شرایط جوی دچار خرابی و وازگانی نشوند. برخی از ویژگی های پرچم اهتزاز می تواند به عدم محدودیت در چرخش پرچم به صورت ۳۶۰ درجه و استفاده از سیم بکسل مغز  فولادی گالوانیزه در این پرچم نام برد.

پایه پرچم تشریفات

دو نوع پایه پرچم با شکل مختلف برای پرچم تشریفات وجود دارد که شامل پایه خورشیدی و پایه پنجه شیری می باشد. این نوع پایه دارای میله‌های تلسکوپی می‌باشد که جهت تنظیم ارتفاع پایه از ۲/۱ متر تا ۳/۲ متر، از آن استفاده می‌شود. جنس پایه‌های مدل تشریفاتی بیشتر از نوع چدن بوده که بنا به درخواست مشتری قابل تغییر می‌باشد. کاربرد هر یک از این پایه‌ها با توجه به نوع مدلی که دارند، متفاوت می‌باشد.
با توجه به متنوع بودن محل نصب یا قرارگیری پرچم های رومیزی، تشریفات و اهتزاز انتخاب بهترین پایه پرچم از نظر رنگ، جنس، وزن و کیفیت حائز اهمیت است. در صورتی که بهترین پایه ها برای پرچم انتخاب شوند، می توان علاوه بر افزایش مدت استفاده از پرچم ها شاهد عدم نیاز به تعویض پایه پرچم نیز بود.

ارسال دیدگاه