حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

۰۹۲۸۵۵۱۰۹۱۲

با ما در تماس باشـید

انواع چمن مصنوعی

زمان مطالعه4 دقیقه

تاریخ انتشار : 19 شهریور 1402تعداد بازدید : 33نویسنده : دسته بندی : اخبار
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

چمن مصنوعی دکوراسیون داخلی و خارجی محسوب می شود که بهترین جایگزین برای چمن طبیعی است که در جاهایی که امکان رشد چمن طبیعی وجود ندارد بهترین گزینه است. انتخاب چمن مصنوعی خوب با توجه به نوع کاربری مورد انتظار نکته قابل اهمیتی است که می توان در فضاهای مختلفی مورد استفاده

انواع چمن مصنوعی

امروزه استفاده از چمن مصنوعی جایگزین بسیار خوب و مناسبی برای چمن طبیعی محسوب می شود که در مکان های مختلفی رواج یافته است. در واقع چمن مصنوعی یک دکوراسیون داخلی و خارجی محسوب می شود که در اماکن اداری، تجاری، مسکونی، محوطه سازی و… استفاده فراوانی می شود. استفاده از چمن مصنوعی این امکان را ایجاد می کند که دیگر هزینه کاشت و ابیاری، نگهداری، آفت کشی و چمن زنی و… برای استفاده از آن وجود ندارد و به سهولت می توان از انواع چمن مصنوعی بنا به نیاز خود استفاده نمود.

عوامل موثر در انتخاب چمن مصنوعی

اینکه چطور باید یک چمن مصنوعی خوب و مناسب با کارایی مورد انتظار تهیه کرد سوال همیشگی مشتریان است. از عوامل موثر در انتخاب یک چمن مصنوعی مناسب توجه به کاربرد مورد انتظار، میزان هزینه و قیمت تهیه آن، و ویژگی ها و مشخصات چمن مصنوعی می باشد که در هنگام تهیه آن باید به این عوامل توجه کرد. از آن جا که در متریال چمن مصنوعی از جنس های مختلفی استفاده شده است به طبع کیفیت آن ها نیز متفاوت است. به طور کلی چمن های مصنوعی با توجه به جنس مواد و روش های تولید، ویژگی های فنی بسیار متفاوت، کاربرد ها وقیمت های متنوعی نیز دارند. شاید در ظاهر چمن مصنوعی ها مانند هم باشند اما در واقع، جنس و متریال تشکیل دهنده آن ها، بسیار متفاوت می باشد.

انواع چمن مصنوعی

انواع متریال چمن مصنوعی

نایلون: چمن مصنوعی تولید شده از جنس نایلون که با دوان و نسبتا گران می باشد از با دوام ترین نوع چمن مصنوعی موجود در بازار محسوب می شود که کیفیت ممتازی دارد که در برابر حرارت بالا و تحمل وزن بالا مقاوم هستند. این گونه چمن مصنوعی ها تحت شرایط مختلف، تغییر شکل نمی دهند. از جنس نایلون چمن مصنوعی می توان به راحتی در فضای باز حیاط خانه ها استفاده نمود و نگران تغییر رنگ آن نبود.
پلی اتیلن: چمن مصنوعی از الیاف پلی اتیلن که بسیار پر طرفدار و ماندگار است رنگ سبز چشمگیری دارد که به دلیل نرم بودن نسبت به نوع نایلونی چمن مصنوعی، طبیعی تر به نظر می رسد. از این نوع چمن مصنوعی علاوه بر کاربرد در حیاط خانه ها، در زمین های ورزشی و فوتبال استفاده می شود. از دیگر مزیت های خوب چمن مصنوعی جنس پلی اتیلن، شباهت فوق العاده آن به چمن طبیعی است و این که نفوذ پذیری کمی دارد و آلودگی ها را جذب نمی کند.
پلی پروپیلن: نوع دیگر چمن مصنوعی که ساخته شده از پلی پروپیلن می باشد دوام کمتری نسبت به دو نوع قبلی دارد اما نرمی و لطافت آن بیشتر است. چمن مصنوعی پلی پروپیلن از ارزان ترین نوع چمن مصنوعی به شمار می آیند. از دید چشم اندازی، این نوع چمن مصنوعی پلی پروپیلن گزینه مناسبی است اما دوام بالایی ندارد که در برابر انواع ضریه و رفت و آمد های مداوم و دراز مدت تاب بیاورد و ممکن است حتی در برابر حرارت، بافت نازک این نوع چمن مصنوعی خراب شود و از قیافه بیافتد. اما اگر برای محیط های کم رفت و آمد و فقط جهت پوشش دهی و زیبایی نیاز به چمن مصنوعی دارید، این نوع چمن مصنوعی پلی پروپیلن با قیمت ارزان بسیار مناسب فضای بسته و داخلی ساختمان است.
با بررسی ویژگی های مختلف انواع چمن مصنوعی و کاربردی که در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها دارد، می توان چمن مصنوعی متناسب با کاربری مورد نظر انتخاب کرد تا بیشترین بهره را از چمن مصنوعی دکوراتیو گرفت و از این المان تزئینی بهره مند شد.