حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

۰۹۲۸۵۵۱۰۹۱۲

با ما در تماس باشـید

آشنایی با مجموعه بازی پلی اتیلن

زمان مطالعه3 دقیقه

تاریخ انتشار : 19 شهریور 1402تعداد بازدید : 18نویسنده : دسته بندی : وبلاگ
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

مجموعه بازی پلی اتیلن – مطمئنا اگر به پارک رفته باشید یا فرزندی داشته باشید که آن را در مهد کودک ثبت نام کرده اید با وسایل بازی پلی اتیلن آشنایی دارید. این وسایل بازی که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند مجموعه ای از وسایل برای بازی کودکان هستند که شامل سرسره در شکل های مختلف، تاب و سایر وسایل می شوند. اما شاید نمیدانسته اید که این مجموعه از پلی اتیلن ساخته شده اند. یا اصلا نمیدانید پلی اتیلن چیست. بیایید تا ابتدا کمی با پلی اتیلن بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با مجموعه بازی پلی اتیلن

تاریخچه تولید پلی اتیلن و مجموعه بازی پلی اتیلن

شاید نام پلیمر را زیاد شنیده باشید. پلیمر که در واقع کلمه ای یونانی است و از دو کلمه پلی به معنای چند و مر به معنای واحد تشکیل شده است، اغلب با رزین و پلاستیک اشتباه گرفته می شود.در واقع پلاستیک را میتوان به موادی نسبت داد که تحت فشار میتوانند فرم و شکل خود را تغییر دهند و پس از ان به صورت سخت درمی آیند. در سال ۱۸۳۵ زمانی که رنالت به کشفیات مهمی دست پیدا کرد از کلمه پلیمر برای اولین بار در صنعت استفاده کرد و در سال ۱۸۳۴ یعنی یک سال پیش از این اتفاق با کشف کائوچو گام هایی به سوی پلیمر برداشته شده بود.
در سال ۱۸۶۲ نخستین پلاستیک مصنوعی با نام نیترات سلولز کشف و در سال ۱۸۶۸ به بازار عرضه شد تا در صنایع پلاستیکی مورد استفاده قرار گیرد. پس از ان نايلون در سال ۱۹۳۸، پلى اتيلن در سال ۱۹۴۲، پلى پروپيلن در سال ۱۹۵۷، پلى بوتيلن درسال ۱۹۷۴ و پليمرهاى كريستال مايع براى ساخت اجزاى الكترونيكى در سال ۱۹۸۵ رايج شدند.

آشنایی با مجموعه بازی پلی اتیلن

انواع پلیمر

پلیمرها به طور کلی به سه دسته ی طبیعی، مصنوعی و طبیعی اصلاح شده تقسیم میشوند. از زمان کشف اولین پلاستیک ها ۱۰۰ سال می گذرد که در طی این سال ها تولید و مصرف ان ها بسیار گسترش یافته است.می توان انواع پلیمرهای کشف و ساخته شده را به ۶۰ پلیمر مهم محدود کرد که مشتقات ان ها به ۲۰۰۰ مورد میرسد. از مهم ترین پلیمرها میتوان به پلی اولفین ها اشاره کرد که گرمادیده و نرم هستند.

آشنایی با مجموعه بازی پلی اتیلن

مهم ترین اعضای این خانواده شامل پلى اتيلن ها، پلي پروپيلن ها و پلى بوتيلن ها هستند که پلی اتیلن ها در صنعت بسیار پرکاربردند. پلی اتیلن را میتوان حاصل فرایند پلیمریزاسیون اتیلن دانست که طی ان دو مولکول شکسته شده و به مولکول بزرگتری به نام پلی اتیلن تبدیل می شوند. ماده ی حاصله ماده ای جامد و مومی و غیرفعال است که در اثر گرما دیدن میتواند به فرم های مختلفی تبدیل شود و میتوان از ان وسایل متعددی را تولید کرد.
فرایند تهیه پلی اتیلن همواره در دمای بسیار بالایی رخ میداد تا انجایی که کاتالیزورهای بهتری کشف شدند که به وسیله ان ها میتوان این فرایند را در دمای ملایم تری به انجام رساند.

ارسال دیدگاه