حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

۰۹۲۸۵۵۱۰۹۱۲

با ما در تماس باشـید

نقش تجهیزات ترافیکی در کنترل عبور و مرور

زمان مطالعه3 دقیقه

تاریخ انتشار : 19 شهریور 1402تعداد بازدید : 23نویسنده : دسته بندی : وبلاگ
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

تجهیزات ترافیکی، در کنترل عبور و مرور و کنترل ترافیک بسیار موثر و کاربردی هستند که نقش مهمی در جاده ها و خیابان ها ایفا می کنند.

نقش تجهیزات ترافیکی در کنترل عبور و مرور

نقش مهمی که تجهیزات ترافیکی در کنترل ترافیک و عبور و مرور ایفا می کند، بر هیچ کس پوشیده نیست. استفاده از انواع تجهیزات ترافیکی در موقعیت های گوناگون سبب رعایت قوانین و کنترل رفت و آمد های خودرو ها و عابرین پیاده می شود. تجهیزات ترافیکی استاندارد با کاربرد درست در موقعیت مناسب سبب کیفیت کنترل ترافیک می شود. در واقع، تجهیزات ترافیکی از اجزای جدایی ناپذیر در کنترل ترافیک و عبور و مرور محسوب می شوند.

تجهیزات ترافیکی چیست

همان طورکه از نام آن بر می آید تجهیزات ترافیکی شامل علائم و عناصری است که در کنترل کردن عبور و مرور ها در جاده ها برای عابرین پیاده و خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده مناسب از تجهیزات ترافیکی می تواند کمک بهینه ای در نظارت بر عبور و مرور و کنترل استاندارد های آن و همچنین سبب کاهش آسیب ها و تصادفات احتمالی در جاده ها می شوند. تجهیزات ترافیکی سبب نظم دادن به خودرو ها و عبور و مرور آن ها و عابرین پیاده می شوند و به خوبی می توانند کنترل آن ها را در دست بگیرند.

نقش تجهیزات ترافیکی در ایمنی راه ها

همان طور که می دانید، پیشامد های ناگوار بر اثر سوانح رانندگی بسیار در رانندگی در جاده ها و خیابان ها رخ می دهد. از اموری که برای جلوگیری و یا به حداقل رساندن این پیشامد ها و آسیب های ناشی از آن اندیشیده شد پدید آمدن تجهیزات ترافیکی بود که نقش مهمی در ایمنی راه ها و لزوم استفاده از استاندارد های موجود در رانندگی پدید آورد. کیفیت انواع تجهیزات ترافیکی در پیشگیری از حوادث و آسیب های جاده ای بسیار امر مهمی است که با استفاده از تجهیزات ترافیکی استاندارد که از دوام و پایداری خوبی برخوردار باشند و در شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشند بسیار حائز اهمیت است. رعایت استاندارد های جهانی در طراحی و ساخت تجهیزات ترافیکی سبب کارا بودن موثر تجهیزات ترافیکی می شود.

نقش تجهیزات ترافیکی در کنترل عبور و مرور

انواع تجهیزات ترافیکی

تجهیزات کنترل ترافیک را با توجه به کارایی گسترده ای که دارند به دسته بندی زیادی تقسیم بندی می شوند که شامل موارد زیر می شود:
تابلو های راهنمایی و رانندگی
چراغ های راهنمایی و رانندگی
مخروط ها و کله قندی ترافیکی
رنگ ترافیکی
استوانه ترافیکی
نیوجرسی و بشکه های ترافیکی
گل میخ چشم گربه ای
بولارد
آینه های ترافیکی
سنسور ها و…

اهمیت کیفیت تجهیزات ترافیکی استاندارد

همان طور که ذکر کردیم، کیفیت و مرغوبیت در متریال به کار رفته در انواع تجهیزات ترافیکی می تواند تاثیر مثبتی در نقش تجهیزات ترافیکی داشت باشد. از جمله مواردی که در کیفیت تجهیزات ترافیکی قابل اهمیت است می توان به دوام و طراحی مهندسی شده، خدمات دهی شرکت سازنده و حفظ امنیت اشاره کرد. مقاومت و دوام تجهیزات ترافیکی در برابر ضربات و صدمات پی در پی باید به گونه ای باشد که در شرایط مختلف آب و هوایی کارکرد خود را از دست ندهد. همچنین طراحی مهندسی شده در ساختار آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از نظر حفظ امنیت، تجهیزات ترافیکی باید به گونه ای باشند که در حین تصادفات، میزان صدمات وارده را افزایش ندهند و در آخر این که خدمات دهی شرکت سازنده باید مطلوب و رضایت بخش برای مصرف کنندگان باشد.

ارسال دیدگاه